Nyårslöften

 
Ett nytt år har börjat år 2014. Vill först och främst säga God Jul och Gott nytt år i efterskott eftersom jag inte uppdaterat något i bloggen, hoppas alla fått ett bra avslut och en bra start på 2014.
Måste ta upp det här med nyårslöften. Efter nyår såg man massa tjat på twitter om att "åh nej nu kommer alla dessa nyårslöften som bara varar någon vecka" "Hur fullt var det inte på gymmet imorse nu efter nyår, aja dom stannar bara någon vecka". Blir så irriterad på alla som ska klanka ner på andra som försöker göra något bra och åstakomma något. För jag vet inte hur många inlägg jag såg på twitter om att alla dessa nyårs löften framför allt som har med träning och göra är töntiga och ingen kommer ändå hålla dom. Varför inte säga vad bra att du har börjat träna typ? 
Jag har nyårslöften och mål under 2014 som jag vill uppnå. Jag tycker att det är bra att sätta upp mål för sig själv så man har något att sträva efter och kämpa för.
 
Mitt första nyårslöfte är att börja träna mer och äta nyttigare, bli mer hälsosam helt enkelt. För under 2013 har jag inte alls tänkt mycket på min kropp o tagit hand om den som jag borde, jag har gått upp ca 5kg. Inte för att det har nåt med min vikt att göra, jag tycker inte jag är tjock eller nåt sånt. Men jag känner att min kondition blivit sämre och  jag har blivit svagare. Jag vill bara ta hand om min kropp och hålla mig ung och i form. För man har bara en kropp och en chans att ta hand om den väl. 
Mitt andra nyårs löfte är att bli mer posetiv, att tänka mer posetivt och gladare. Försöka omvandla motgångar till något posetivt o bearbeta dem. Och vara mer tacksam för livet och allt jag har. Inte vara så matriell för det är inte det som livet handlar om. Utan om kärlek och ta hand om varandra medans man kan. 
Mitt sista nyårslöfte är mer som ett mål och handlar om pengar. Jag vill spara mer, och sluta slösa bort mina pengar på massa onödiga småsaker och mat. Och istället spara dem för framtiden och upplevelser. Jag fyller även 18 år vilket betyder att jag blir myndig och får mer ansvar över mig själv. Så att spara är något mycket viktigt. Först och främst vill jag ut och resa med mina kompisar i sommar. 
 



Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback