Pyssel: Gör din egen julkrans

Denna morgon har jag spenderat med lite julpyssel, att binda min egna julkrans att pryda dörren med. Tänkte dela med mig med lite tips om hur jag gjorde min julkrans:
 
1. Börja med att skaffa fram allt ni behöver, jag använde mig utav kvistar, grankvistar, verktyg, kottar, ståltråd, tygband också tråd. Det bästa med allt detta är att det är gratis och man bara kan gå ut i skogen och plocka lite. 
2. Börja med att göra en bas som du sedan kan binda ut efter, jag gjorde min utav kvistar och en tjockare ståltråd.
3. Sedan tar du och läggen grankvistar runt om basen som du sedan fäster genom att vira runt en lite tunnare ståltråd. Tips här: Andvänd handskar. 
4. Nu binder du ihop den till en rund form. 
5. Och nu kommer de roligaste stegen, att "pimpa den". Här får man självklart välja själv vad som ska pryda sin krans utifrån vad man tycker är snyggt men jag började med att trä ett vitt tygband runt och över det ett tunnare grått snöre. 
6. Sedan gjorde jag en rosett i toppen av kransen av det vita bandet och fäste även lite kottar här och var. Tips på man mer kan pynta den med: Silverstjärnor
7. Och slutligen så knöt jag en dubbelsidig tråd för att hänga upp den i dörren med. 
8. Slutligen så hängde jag upp den på dörren. Blev riktigt nöjd med min första julkrans! 
 
Nu ska jag fortsätta med julpysslet. Julstäda och dekorera rummet. 
 



Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback